Monday, March 28, 2011

... 1001 RASA...

24 mac 2011...
kamis lepas, mlm bersejarah bt ak dan ahli saf kepimpinan PMKI yang lain... selama setahun lbih ckit kami berada di dalam jamaah kepimpinan... bersama amanah dan tanggungjawab... AKHIRNYA kami telah dibubarkan :) namun... aty memikirkan cukupkah apa yg telah ak lakukan selama ini...???

1001 rasa yang kami lalui bersama...

sewaktu berada di atas... baru aku sedar dan fahami..jika dlu ak di antara yang pling suka mengkritik..kini aku fahami.. bukan senang dan mudah berada di atas.. segala kekangan daripada pelbagai sudut perlu kami tempuhi...

berada di barisan kepimpinan membuatkan aku terkejar2... terkejar2 dalam semua hal... jadual kuliah kami semua sma dengan pelajar biasa..namun, jadual kehidupan kami tidak pernah sama. di saat sahabat2 lain duduk di bilik.. kami mungkin berada di kelas mengadakan meeting. atau mungkin kami berada di mna2 sedang melaksanakan program. pagi petang malam hujung minggu tengah minggu...bila2 masa sahaja kami perlu bersedia dengan segala kemungkinan... itulah lumrah orang berjuang...

namun tidak ak rasa terbeban..kerana pabila berada dalam gerakan lagi hebat segala yang perlu kita hadapi.. pengalaman ketika ak berada di dalam gerakan ak aplikasikan ketika berada di PMKI... BERKORBAN adalah sesuatu yang pasti...

tidak aku ingin mengatakan bahawa result aku jatuh di semester pertama aku berada di barisan kepimpinan adalah kerana aku berpesatuan.. TIDAK!!! itu adalah silap aku sendri... huhuhu~~~~ let bygones b bygones...

malam AGM... aty aku langsung xtenang... memikirkan sahabat2 aku yang berada di kem belukar bukit...huhuhu... aty meronta ingin ke sana... jujur ak katakan.. antara berada di dalam dewan kuliah utama dan berada di kem... ak lebih rela berada di kem.. da lama ak tak join aktiviti seperti itu... memang ak berjiwa berpesatuan..namun, jiwa ak lebih kepada aktiviti luar yang santai dan lasak.. aku rindu nak jungle tracking... kembara malam... sepanjang ak terlibat dalam dunia camping..blm pnh lg ak jmpa kmbara malam yang mencabar... jalan sorang2... argh!!!! rugi sungguh ak xdpt p kem tu... klu taw ada jg yg xdtg AGM mlm tu sbb p lawatan... aku pn nak gak xdtg mlm tu sbb nk p kem... PENYESALAN YANG TIADA GUNANYA~~~~

pape pn... tgal 2 mgu kuliah lg.. TESIS ASSIGMENT TEST msh banyak menanti ak..
~~~ xtaw bila lg dpt post kt blog ni...
~~~ nak study dlu... xsbar nak hbskan degree ni....
~~~ SALAM PERJUANGAN BUAT SEMUA ~~~

0 comments: